אם ההר לא בא אל מוחמד, הוא יקבל עיתון אלקטרוני ל email
טכנולוגיית הבאת הגולשים דרך אפליקציות המכונות traffic generators כוללת אפשרויות שיתוף רבות כמו (שלח לחבר, הוסף קישור באתר המועדפים שלך וכדומה), אך הכלי הבולט שביניהם הוא העיתון המקוון המופץ בדואר האלקטרוני. כמו שדואר זבל גורם למבט חמוץ על פנינו, כך העיתון האלקטרוני הערוך בקפידה, גורם לנו הנאה. לא תמיד יש לגולש את הזמן לחזור לאתר, לא תמיד הוא ייזכר בכתובת לאחר שנתקל בה בפעם הראשונה. אך אם נכנס לראשונה לאתרכם והתלהב, זה הזמן להציע לו לחתום על מנוי (חינמי כמובן) לעיתון אלקטרוני שאתם מפיצים. העיתון הוא אמצעי מצוין להעביר מידע מעניין בקביעות לגולש. ולגרום לו להפוך לקורא תוכן נאמן, הגם שלא ביקר מחדש באתר עצמו מזה חודשים. (וזה גם נראה מצוין בדוחות: "יש לנו 3500 מנויים למגזין האלקטרוני"). להרחבה, קראו:
שיווק במייל
תפתיעו אותו, תרגשו אותו, תפנקו אותו
דמיינו לעצמכם שבכל יום שני בבוקר הייתם פותחים את מדורי הכודרסל, רק כדי לגלות "בהפתעה מוחלטת" כי מכבי תל-אביב ניצחה שוב את אחת מקבוצות הליגה… סביר להניח שלא הייתם ממהרים לפתוח את העיתון. וקשה להאמין שהייתם קוראים בשקיקה את הפרטים הקטנים על תבוסת ה50- הפרש שהעניקה מכבי לאחת מקבוצות הליגה המדשדשת. למעשה כולנו קוראים בעיתון רק על משחקי הפליאוף הארופאי של מכבי, כי שם העניין.
ובכן כללי המשחק כאן דומים בהחלט. המטרה צריכה להיות כי לגולש תהיה תחושה של סקרנות ועניין בכל פעם שהוא נכנס לאתרכם. תחושה של עניין, שתגרום לו לקרוא את המידע עד סופו, כולל נושאי המשנה. זאת ניתן לעשות ע"י השקעת מחשבה וזמן כנים.
רעננו את שורות כותבי התוכן לאתר. לא מספיק איש שיווק בודד, שרעיונותיו וסגנונו ממצים עצמם כעבור זמן. נצלו גם עובדים אחרים בחברה, ואגב כך גרמו להם גאווה על כך שדבריהם מפורסמים ביט על גבי ביט ברשת האינטרנט.
השקיעו זמן במציאת מידע שהגולש נחשף אליו לראשונה דרך אתרכם. אם אדם פנה לתערוכה מסויימת לאחר שקרא עליה באתר, הוא ידאג לבדוק את האתר בקביעות כדי לשמוע על תערוכות נוספות. פעמים רבות, נושא מסוים ידוע גם לעיתונים מקצועיים, אך הם נמנעים מלפרסם עליו מידע בשלב זה, כדי לחכות ולמצוא עוד בשר שיהפוך את הנושא ל"אייטם". זו ההזדמנות שלכם לספק פרטים ולו מעטים על אותו עניין.
תנו לסבתא לגלוש באתר
כן, סבתא היא אולי מבקר האתרים הטוב ביותר שתמצאו. כי צוות המוחות וגדולי המחשבים שגיבשתם בכסף רב, עלול לשבת מבולבל מול תלונתה של סבתא: "אבל איפה בדיוק כתוב על המוצר החדש שפיתחתם".
נטייתם הטבעית של בוני אתרים היא להבין בדיוק איפה ניתן למצוא את המידע. אחרי הכל הם שמו אותו תחת "עדכונים שוטפים" ולא תחת "חדשות לוהטות".
ולכן צריך להביא מישהו מבחוץ. עדיף לא פריק אינטרנט, שיגלוש קצת באתר ויספר לנו על הבעיות שנתקל בהן כשחיפש מידע זה או אחר.
אתר חייב להיות ברור למשתמש. הגולש צריך לדעת בדיוק לאן יוביל אותו הקישור עליו הוא עומד ללחוץ. אם הוא חיפש משהו שהגיוני שיש באתר ולא מצא אותו אחרי חמש דקות, הוא לא יאשים את עצמו שאיננו מבין מספיק באינטרנט. סביר להניח שהוא יטען כי "האתר פשוט דפוק". ותפקידנו ב"אתר הריקוד", הוא לצמצם את מספר הגולשים שטוענים כי "הרצפה עקומה".
בניית אתרים באינטרנט תסייע לכם לטפח קהילת גולשים נאמנה
מי ישכנע אתכם יותר, מוכר המכולת השכונתי הקבוע, או בעל קיוסק מזדמן, כשהם מציעים לכם לנסות משקה חדש וטעים?
גולש החוזר לאתרכם בקביעות, הוא גולש נאמן וגולש מאמין, וכאשר תספרו לו על השירות או המוצר החדש שלכם, הוא לא ייתיחס אלכם בחשדנות שמקבל מוכר קיוסק, אלה באמון שניתן למוכר מכולת שמכירים כבר שנים. גולש קבוע הוא גם נתון סטטיסטי שניתן לנתח וללמוד ממנו רבות על התקדמות האתר.
כולם הבינו זאת בעולם הפיסי. ראו את מבצעי המנויים לעיתונים הגדולים, שימו לבכם לכל כרטיסי החברים שדוחפים רשתות ה
שיווק.