אחד הדברים החשובים ביותר בניהול עסק הוא לשמור על תדמית ציבורית חיובית, וכדי לעשות זאת, צריך לנהל קמפיין יחסי ציבור יעיל. בין אם אתם הבעלים של עסק קטן ובין אם של עסק גדול, יחסי הציבור הנכונים יכולים לעזור לכם ליישר קו עם התחרות הקיימת ולהשיג את היעדים שלכם בצורה יעילה, אסטרטגית ולא פחות חשוב – מקורית.
הסוד ליחסי ציבור יעילים הוא: יצירתיות!
ככל שתהיו יותר יצירתיים ומקוריים בניהול יחסי הציבור שלכם, כך תוכלו להשיג את המטרות והיעדים שלכם יותר בקלות, ולהעביר את המסר השיווקי במקביל. קחו בחשבון, שמסע יחסי ציבור וקמפיין שיווקי אלו שני דברים שונים, הם אומנם קשורים האחד לשני, אך ישנם הבדלים, החל בהיקף קהל היעד שאליו פונים, דרך המסרים שאותם מעבירים ועד לאופן שבו אותם המסרים מועברים.
אסטרטגיות מקוריות של יחסי ציבור
לפניכם כמה אסטרטגיות יעילות של יחסי ציבור אשר יעזרו לכם לצלוח את המשימה, כמובן שבעזרת שיתופי פעולה עם אנשי המקצוע המתאימים:
- תרמו לקהילה – אחת הדרכים היותר טובות ומקוריות ליצור תדמית חיובית לעסק היא על ידי תרומה לקהילה. יש כיום המון אפשרויות התנדבות בישראל שאפשר לבחור מהן. תרומה לקהילה מאוד מבורכת באופן כללי ויכולה לתרום המון למוניטין של העסק שלכם.
- היו מצחיקים – הומור תמיד מצליח לשבות את הלב, וזו דרך טובה לגרום לאנשים לראות את העסק שלכם או את הארגון באור חיובי. אין שום סיבה שיחסי הציבור שלכם לא יהיו מהנים עבורכם, כמו גם עבור האנשים שאליהם אתם פונים.
- גרמו ללקוחות לצפות – כאשר אתם רוצים לצאת עם מוצר או שירותים חדשים, עליכם לגרום לקהל היעד להתרגש ולעורר אצלו את הציפייה. הקפידו לעשות את הדברים בצורה מעט שונה ממה שכולם עושים, כדי להגדיל את הציפייה.
- ערכו תחרויות – תחרויות או הגרלות מכל סוג יכולות ללכוד את תשומת ליבם של הלקוחות שלכם. הקפידו שהתחרויות או ההגרלות שלכם יהיו מקוריות, כלומר בעלות קונספט או רעיון מעט שונה מהרגיל, וקחו בחשבון שכדי לצבור תאוצה, עליכם למתג את התחרות.
- תחשבו מקומי – המון פעמים הרבה יותר משתלם למקד את מסע יחסי הציבור שלכם בתקשורת המקומית, מכיוון שהגישה לשם תהיה הרבה יותר קלה ותניב עבורכם יותר. כעסק מקומי, לתקשורת המקומית גם יהיה יותר עניין חדשותי לקדם אתכם.
יש כל כך הרבה דרכים לנהל מסע יחסי ציבור יצירתי, וכמובן שבראש ובראשונה עליכם למצוא את הפרטנרים המתאימים, שייקחו את העסק שלכם אל השלב הבא. לכן התחילו במציאת מומחים ליחסי ציבור.