חברת מיתוג מול מעצבים גרפיים – מה ההבדל?
על מנת שעסק יצליח, יישאר בתודעה וימשיך לצמוח הוא חייב לעבור כבר בשלב הראשון תהליך של מיתוג. הליך שכזה חייב להתבצע בצורה מקצועית ויסודית שכן השפעותיו על העסק או המוצר רבות.
חברת מיתוג מקצועית ובעלת ידע וניסיון יודעת למתג את העסק ע"י הסתכלות מלמעלה וראייה כוללת ורחבה של התמונה, וצלילה פנימה אל מעמקי המוצר או השירות.
בניית אסטרטגיה מדויקת, בעלת יכולת לזקק את תועלות המוצר או החברה, לעצב זהות ולדעת לספר נכון את הסיפור, תוך יצירת הבטחה לקהל היעד.
מיתוג מיועד לבדל את המוצר, החברה או השירות ולתת דגש על היתרונות, הייחודיות תוך הבנת קהל היעד ואילו תחושות ותועלות הם מביאים לאחר שירכשו את המוצר או ישתמשו בשירות.
בשלב המתקדם מתרגמים את האסטרטגיה לשפה חזותית שבאה לידי ביטוי במספר דרכים כגון: עיצוב לוגו, בחירת שפה ויזואלית אחידה, אריזת המוצר, ערוצי השיווק ועוד.
כאן נכנס לסיפור שלב המעצבים והגרפיקאים.
אם כך ההבדל בין חברת מיתוג לבין עבודה מול מעצבים או גרפיקאים הינה שעיצוב גרפי זה רק חלק מתהליך המיתוג, והוא לא יתבצע לפני שחברת מיתוג מקצועית בנתה את התהליך האסטרטגי ובחרה באילו מהלכים טקטיים היא תנקוט.
להלן מספר הבדלים בין הפעילות שמבצעת חברת מיתוג מול מעצבים גרפיים.
חברת מיתוג | מעצבים גרפיים |
דיוק המוצר | עיצוב לוגו |
יתרונות העסק ובידולו | בחירת צבעים לשפת העיצוב |
בניית שלד, זהות , מודל כלכלי | כרטיסי ביקור ואלמנטים שיווקים |
בדיקת המתחרים בשוק ביחס אלינו | עיצוב אריזת מוצר |
בדיקת תמחור ורווחיות | עיצוב מעטפות ודפים, כלים שיווקים אחרים |
יצירת חזון ודיוק המוצר והשירות | יצירת חתימה דיגיטלית |
בניית מודל עסקי, תכנית אסטרטגית | |
הבנת התועלות וכיצד הם תורמים ללקוחות |
מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת מיתוג?
על מנת שתהליך המיתוג יתבצע בצורה אופטימלית, בניית האסטרטגיה היא המפתח להצלחת התהליך והבאת העסק לצמיחה ושגשוג.
מספר נקודות שיעזרו לכם לבחון אם חברת המיתוג נכונה עבורכם.
- מתן מענה 360 – חברת מיתוג שעוטפת את הלקוח ומעניקה לו מענה ופתרונות מכל הכיוונים. שרשרת המיתוג והשיווק תחת מעטפת אחת.
- אנשי פיתוח שיודעים לדייק את המוצרים ולהפוך אותם לייחודים ובעלי יתרון יחסי על פני המתחרים בשוק.
- יכולת הצפנה בשוק מול המתחרים ואיתור הזדמנויות חדשות בהתחשב במגמות בשוק המקומי והבינלאומי.
- כיצד להתמקד בהתנהגות קנייה וצריכה של מוצרים . מגמת הקנייה – כיצד קונים את המוצר
מגמת הצריכה – כיצד משתמשים במוצר בפועל. - נאמנות ולקוחות נאמנים – לדעת להפוך למותג שנאמן לעצמו ולערכים שלו, כך שהלקוח ירצה לצרוך אותו כל הזמן ולא לעבור למתחרים אחרים.
- שיטות מכירה וההבדלים ביניהם BTB ו BTC – שיטת מכירה BTC ללקוחות סופיים, המאפשרת ליצור תפריט מוצרים המותאם לקהלי יעד שונים במחירים שונים, עם דגש על התועלות שיקבלו לאחר שירכשו או ישתמשו במוצר.
BTB פנייה לשווקים שונים, לעסקים באופן אחר, להבדיל מקהל לקוחות סופי שפונים אל הרגש, כאן שיטת המכירה תהיה יותר עסקית, מקצועית עם כישורי מכירה גבוהים יותר.
מיתוג חברות – ליצור חיבור וסיפור
מיתוג חברות הינו תהליך עמוק הכולל בתוכו מספר שלבים משמעותיים ובעלי חשיבות רבה לעסק.
ב GPS לעסקים מעניקים מעטפת מקצועית של 360 מעלות ובה אנו מלווים את הלקוח ומעניקים לו את כל מה שצריך כדי ליצור מותג מנצח.
חיבור נכון בין המוצר לצרכנים ייעשה בעזרת דיוק המוצרים ויצירת בידול משמעותי בינם לבין המוצרים הקיימים בשוק הרלוונטי. ליצוק ערכים ולספר את הסיפור המסתתר מאחורי המוצר, שיעמיקו את הרצון של הלקוחות לרכוש דווקא אותו.
פיתוח אסטרטגיה מיתוגית עסקית פורצת דרך מול הקושי לפרוץ קדימה בשוק של מתחרים.
התמקדות בתועלות המרכזיות הקיימות במוצר או בשירות. מה יוצא ללקוח לאחר הקנייה.
תרגום התוכנית האסטרטגית לשפה עיצובית, תוכן, אלמנטים שיווקיים ותרגומם לערוצי השיווק והפרסום השונים.
במיתוג חברות נדע לפנות לקהל הלקוחות השונה בהתאם.
BTB – business to business לעומת BTC – business to customer
פנייה ללקוחות הרגילים דרך הרגש, לעומת פנייה לעסקים בצורה מקצועית וקונקרטית יותר.
חשיבות המיתוג העסקי ולמה אתם חייבים כזה.
בתהליך מיתוג עסקי מחברים בין רצונות לבין אנשים, בין מוצר לקהל צרכנים נאמן.
ראשית בונים תכנית אסטרטגית בה מגדירים את תועלות החברה, המוצר או השירות לאחר מכן מעצבים זהות ייחודית כזו שתעורר תחושות בקרב קהל הלקוחות.
איזה ערך מוסף הם יקבלו לאחר שיטעמו מהמוצר שלכם, וכיצד הם ירגישו.
תהליך זה חשוב ומהותי עבור כל עסק, בין אם קטן או גדול.
לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, התחרות בשוק עצומה ואם לא תמתגו את העסק שלכם אתם עלולים למצוא את עצמכם מהר מאוד מחוץ למדפים.
אם יש לכם מוצר חדש ואתם רוצים לפרוץ איתו לשוק, אתם חייביים תכנית אסטרטגית מדויקת.
בתהליך מיתוג עסקי נעניק ערך מוסף למוצר קיים או מוצר חדש. לאחר בדיקה מעמיקה והשוואה של המתחרים הרלוונטיים בשוק, נגדיר מחדש את קהלי היעד ונדייק את הבחירה. כמו כן נצלול לעומק המוצר וננתח האם המוצר מתומחר נכון? כיצד שומרים על רווחיות מקסימלית ולא מפסידים כסף? כיצד מנצלים את המשאבים העומדים לזכות החברה בצורה יעילה?
כחלק מהניתוח נבין היטב את תועלות המוצר ואיזה רווח יפיקו הלקוחות שיקנו אותו.
במידה ומדובר בשירות, נתמקד במענה שהשירות מעניק, רמת החוויה, המסר והערכים אותם צורכים המשתמשים.
בשורה התחתונה, מיתוג עסקי זה הזהות של המוצר שלכם, ואתם רוצים שהיא תישאר בתודעה ותניב תוצאות מעולות.
מיתוג ארגונים מתאים לכל הגדלים – גם לעסקים קטנים ובינוניים!
גם אם אתם בעלי עסק קטן, אסור לכם לוותר על בניית אסטרטגיה מיתוגית.
מיתוג ארגונים ועסקים בכל הגדלים משפיעים על עתידם וגורלם.
עוד לפני שאתם מתחילים בתהליך המיתוג, שאלו את עצמכם מי אתם רוצים להיות שתהיו גדולים?
מה החזון שלכם? מה היעדים? מה יכולת המשאבים הכלכליים והאנושיים שעומדים לרשותכם?
ייתכן שבתור בעל עסק קטן, תקציב הפרסום והשיווק יהיה נמוך יותר מאשר של חברה גדולה. על כן יש לדעת לכוון ולנתב את הקמפיין לקהל היעד האידיאלי. להתמקד במציאת קהל יעד חדש ופוטנציאלי, אשר יגרום לגידול של העסק בעתיד.
תכנון וביצוע נכון של כל התוכנית האסטרטגית יחסכו לחברה כסף ומשאבים רבים.
המפתח להצלחה טמון בתוכנית, במוצר, בניתוח מעמיק של השוק והסקת המסקנות הנכונות וכן היכולת לתרגם אותן לשפה ויזואלית.
אל תתנו למותג שלכם לנבול – הגיע הזמן לגדול.
בואו נצמח יחדיו. אנו בGPS לעסקים מתמחים במיתוג חברות ונשמח לייעץ ולעזור לכם ליצור מהמוצר שלכם מותג מנצח.
בעזרת אנשי מקצוע מיומנים, נלווה אתכם בכל מה שצריך, נעניק לכם מעטפת של 360, נחקור את השוק ואת היתרונות שלכם, מול האיומים וההזדמנויות בשוק. נבדל את המוצרים שלכם ונפנה לשווקים חדשים. נטמיע תהליכים מדויקים ונשדרג את כל מערך העבודה הקיים.
ולא פחות חשוב, נדאג לשמור על הלקוחות שלכם ולמשוך לקוחות פוטנציאלים שרוכשים אצל המתחרים שלכם!
נשמח לעמוד לרשותכם לכל אורך הדרך, כי מבחינתנו ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו.