תמהיל שיווק
תמהיל השיווק הינו תמהיל הפעולות הנדרשות בכדי ליישם אסטרטגיה שיווקית שנבחרה.
התמהיל "הקלאסי" כלל את מה שבאנגלית קרוי The four P's ובעברית "ארבעת הממי"ם":
- מוצר (Product) – מהו המוצר שנציע לקהל היעד
- מחיר (Price) – מה המחיר הנכון שימקסם את רווחי החברה
- מקום (Place) – מה המקום הנכון למכור בו את המוצר, רשתות שיווק או חנויות ייעודיות של המותג וכדומה
- קידום מכירות (Promotion)- מהן הדרכים שבאמציותן נקדם את מכירות המוצר, איזה סוג פרסום וכדומה
בחברות מוצרי צריכה למשל מוסיפים את האריזה כ- P חמישי (Packaging) שכן לאריזה משמעות שיווקית רבה בעולם הצרכני של ימינו.