תקציב פרסום
תקציב פרסום הוא סך כל הכספים המיועדים על ידי החברה לקידום המכירות של המוצר או השרות. תקציב פרסום יכול להוות חלק גדול מאוד מהוצאות החברה והוא חיוני לפעילותה. תקציב פרסום בחברות גדולות מנוהל בדרך כלל על ידי תקציבאי במשרד פרסום, במידה ומדובר בתקציב פרסום גדול מאוד הוא ינוהל על ידי כמה תקציבאים במשרד. ההחלטה על גובה תקציב הפרסום היא החלטה קשה היות ומדובר בהשקעה של סכומים גבוהים שלא תמיד ניתן למדוד את יעילותם ותועלתם. חברת קוקה קולה החליטה לפני מספר שנים לקצץ בתקציב הפרסום שלה היות ומדובר במוצר ותיק ומוכר – למרות זאת ירדו המכירות בתקופה שצומצם תקציב הפרסום בכ- 30%, דבר המלמד על חשיבותו ומשמעותו של תקציב פרסום. גם בתקציב פרסום נמוך יחסית אפשר לעשות שימוש יעיל ואפקטיבי באמצעות פרסום עסקים במנועי חיפוש כגון גוגל.