ניהול שיווק
ניהול שיווק הוא תחום השייך למנהל השיווק בארגון ובמסגרתו עליו לתכנן לארגן ולפקח על כל הפעולות הקשורות בשיווק המוצר או השרות. ניהול שיווק מטרתו להשיג רווחים תוך כדי מענה על צרכי השוק. ניהול שיווק כולל התייחסות לתחומים הבאים: בניית תוכנית שיווק, הגדרת קהל היעד, הגדרת המתחרים, תמחור, קידום מכירות ומעקב אחר הנעשה בשטח. כיום מקובל מעבר להעסקת מנכ"ל בחברה שאחראי לצד משימותיו השוטפות על ניהול שיווק, להעסיק יועץ שיווקי במיקור חוץ שייתן מענה ממוקד, מקצועי ואיכותי לניהול שיווק – ייעוץ שיווקי. ניהול שיווק ניתן ללמוד במסגרת תואר אקדמי או כקורס מקצועי והוא כולל לימוד כל ניתוח בקבלת החלטות, הבנת תהליכים שיווקיים, מחקרי שוק, אסטרטגיה שיווקית ועוד.