שיווק גרילה
שיווק גרילה או באנגלית Guerrilla Marketing, הוא שיווק לא שגרתי אשר נועד להשיג את מירב התוצאות שהוגדרו במינימום משאבים. המושג לקוח מהז'רגון הצבאי – מלחמת גרילה – והוטבע על ידי ג'יי קונארד לוינסון בשנות ה-80 בספר שכתב בשם שיווק גרילה. משמעות המילה Guerrilla בספרדית היא מלחמה באמצעים מועטים. מלחמות גרילה כוללות לחימה של קבוצות קטנות בעלות אמצעים דלים מול צבאות מאורגנים ומשטרים. בהקשר זה, שיווק גרילה הינו שיווק בדרכים לא קונבנציונאליות, במסגרת אמצעים דלים (לצד השקעה כספית קטנה, מושקעים זמן ואנרגיה רבים) ובמטרה להשיג את מירב התוצאות הרצויות (כמה שיותר קשרים והגברת התודעה הציבורית). אין הכוונה לדרכים לא חוקיות אלא לניצול קשרים, יצירת פרובוקציות ופרסום חצוף על מנת לעורר תודעה ציבורית רחבה.