ייעוץ ארגוני מתמקד בבחינת התהליכים השונים המתרחשים בתוך הארגון. עבודתו של היועץ הארגוני כוללת פעילויות ייעוץ והכוונה, הכשרה וליווי של מנהלים ובעלי תפקידים הן בהקשר ה"תוך ארגוני" והן בהקשר ה"בין ארגוני" כמו גם כמובן מחקר יישומי. אופי עבודתו של היועץ הארגוני משתנה בהתאם ליכולות שלו, הניסיון שלו וההתמחות שלו כמו גם בהתאם לצורכי הארגון. לעתים תהיה עבודת הייעוץ הארגוני מכוונת להדרכת והנחיית המנהלים והעובדים בארגון, ולעתים לבניית תהליכי עבודה נכונים יותר וביסוס נהלים בארגון. לעיתים מוגדר התפקיד של היועץ הארגוני בשמות אחרים ולעיתים אף מחולקת עבודתו לבעלי תפקידים אחרים, אולם העשייה בתחום הייעוץ הארגוני חשובה ותורמת לכל ארגון. כאמור, היועץ הארגוני עשוי להיקרא מנהל פיתוח ארגוני, מנהל הדרכה או אחראי ארגון ושיטות.
ברוב המקרים ניתן להגיע ללימודי ייעוץ ארגוני מכל תואר אקדמי מקדים אולם ייתכן שיידרשו השלמות מבעלי תארים מסוימים.
פסיכולוגיה ארגונית מסייעת לארגונים להשיג את יעדיהם על ידי שיפור תהליכים ארגוניים, פיתוח יכולות ניהוליות, וליווי תהליכי שינוי ארגוני. תחומי העיסוק העיקריים של הפסיכולוג הארגוני הינם: ייעוץ ופיתוח ארגוני, הדרכת עובדים, הערכת ביצועים, טיפול בפרט בהקשר ארגוני ופיתוח מערכי רווחה. לעומת זאת, תפקיד היועץ הארגוני הינו להבין את התהליכים הארגוניים, לאבחן את הארגון ולתכנן דרכי התערבות ברמה פרטנית וברמה המערכתית בארגון. על היועץ הארגוני לזהות, לאבחן ולהגדיר את התהליכים העיקריים והמרכזיים המתרחשים בארגון. בהמשך לכך עליו לבדוק עד תהליכים אלו מתנהלים באופן משביע רצון והאם קיים צורך בשינוי ארגוני.
לראש הדףניהול ידע חשוב מאד לכל ארגון. תארו לכם שיש לכם איש מכירות מעולה בארגון המביא המון לקוחות בגלל המקצועיות שלו והשירות שלו. תארו לכם שיום אחד הוא מתפטר ולוקח אתו את כל הידע שצבר? זו תהיה אבידה לארגון. זו רק אחת הסיבות לחשיבותו של ניהול ידע בארגון. הידע הקיים בארגון שלכם על האופן בו אתם מנהלים צוותים, משמרים לקוחות, עובדים מול ספקים, מקבלים החלטות הוא הנכס החשוב ביותר ויש לשמור עליו. ישנן דרכים רבות לעשות זאת: הדרכות תקופתיות לכל הדרגים, הגדרת תרבות ארגונית של שיתוף מידע, הטמעת מערכת בינה עסקית שתכיל את כל המידע הקיים בארגון שלכם ועוד.
קראו עוד על ניהול ידע בארגון
לראש הדףקבלת החלטות היא עניין יומיומי. יש הנעזרים בתחושות הבטן שלהם כדי לקבל החלטה ויש המסתמכים על נתונים בלבד. כמובן שלעתים קרובות החלטה לפי אינטואיציה תראה תוצאות טובות אך רוב הארגונים מעדיפים לקבל החלטה על סמך נתונים מדעיים. תהליך נכון של קבלת החלטות הוא ראשית לדעת לזהות את הבעיה, לאחר מכן להחליט לאילו נתונים תזדקקו, השלב השלישי לאחר קבלת המידע היא לדעת להבין ולנתח אותו והשלב האחרון הוא קבלת החלטה על סמך המידע שקיבלתם. תהליך קבלת החלטות נכון מחייב את אירגון לנהל את המידע שלו באופן שוטף שכן על סמך ניהול הידע יהיה קל יותר לבצע מהלכים עסקיים עתידיים.
קראו בהרחבה על תהליך קבלת החלטות
לראש הדףלתיאום פגישת אסטרטגיה התקשר: 03-5792920
מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה