אודי בירקאן, מייסד ומנכ"ל חברת GPS לעסקים. בעל ניסיון של 20 שנה בפיתוח וקידום עסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם. אודי פיתח שיטה ייחודית לניהול אפקטיבי והטמעת תהליכים בארגונים קטנים ובינוניים . מומחה בבפיתוח אסטרטגיות ותהליכים במשרדי ממשלה, מוסדות חינוך ומוסדות וגופים פרטיים רבים. מרצה מוביל בכנסים לארגונים ומוסדות בתחום פיתוח עיסקי, שירות ומכירות.
לראש הדףאסטרטגיה פרסומית היא בחירת אמצעי הפרסום והמסר שיועבר דרכם ללקוחות. אסטרטגיה פרסומית לוקה בחסר מול אסטרטגיה שיווקית אשר כוללת רבדים נוספים דוגמת פעילות קידום מכירות ויחסי ציבור שהינם תחליפיים לפרסום. ישנם אנשי פרסום אשר מכנים אסטרטגיה פרסומית ומתכוונים לשיווקית. השאלה המעניינת היא האם איש פרסום ימליץ על אסטרטגיה שיווקית הכוללת קיצוץ משמעותי בתקציב הפרסום לטובת למשל שיפור איכות המוצר? כנראה שלרוב לא…
לראש הדףאסטרטגיה היא הכיוון הכללי אליו צועדת חברה. אסטרטגיה טובה מגייסית את כל המחלקות והאנשים בארגון להגשים אותה. דוגמאות: חברה יכולה להחליט על אסטרטגיה של רווחיות דרך יעילות מול המתחרים. כך מחלקות המו"ם ישקיעו בפיתוח דרכים להוזלת המוצרים ותהליך הכנתם, מחלקת השיווק תחפש דרכים זולות להגיע אל הצרכן, מחלקת משאבי אנוש והרכש יהיו פעילים בחיסכון בעלויות וכו'. לחלופין יכלה החברה להחליט על אסטרטגיה של עליונות המוצר מול המתחרים. ואז המו"פ היה משקיע ביצירת פיצ'רים מיוחדים למוצרים, השיווק היה מחפש דרכים להציג את המיוחד במוצרי החברה, באופן שיעורר הד תקשורתי, מחלקת משאבי האנוש הייתה מתמקדת בגיוס כח אדם יצירתי במיוחד והרכש היה פועל להשגת חומרים מיוחדים ויקרים שלמתחרים יהיה קשה לחקותם.
לראש הדףנדמיין לעצמנו שהמושגים קשורים כרגע לצבא. אסטרטגיה היא למשל הבחירה בין השקעה בצי ימי גדול מול עליונות אווירית. או צבא קטן וחכם למול צבא גדול ואימתני. אלו הן החלטות אשר ברגע שמקבלים אותן, קשה לשנותן והן כרוכות בעלויות רבות. טקטיקה במקרה זה תהיה למשל החלטה אם לפתל אוגדה אחת לשתיים, אם לכבוש מוצב מסוים דרך הים או היבשה וכו'. הן אסטרטגיה והן טקטיקה הינן חשובות להצלחת הארגון.
לראש הדףאסטרטגיה טובה אכן אינה מספקת להצלחת חברה. אסטרטגיה טובה אמנם מתחשבת בשוק, בתחרות ובחברה עצמה, אבל הדבר החשוב ביותר להצלחת האסטרטגיה איננו תנאים כאלו או אחרים, כי אם יישום מוצלח שלה. אם חברה לא תתנהל נכון ביום יום, אין זה משנה אם היא תבחר אסטרטגיה מוצלחת. אם נמשיל את האסטרטגיה למאמן קבוצת כדורסל המכווין את שחקניו וקובע את התרגילים וצורת המשחק, בלי שחקנים טובים שימלאו את הוראות המשחק, לא משנה כמה סקאוטינג ביצע המאמן ואילו תריגלים מבריקים הוא תכנן. בסופו של יום צריך שחקן מסוים למסור את הכדור לחברו, ואם לא ימסור, לא יהיה סל (כל האסטרטגיה לא שווה).
לראש הדףאת האסטרטגיה מוביל המנהיג של הארגון. ברוב המקרים זהו המנכ"ל, אך קיימים מקרים שבהם בעלים דומיננטי או יו"ר פעיל מובילים את האסטרטגיה של הארגון. יחד עם זאת, בעת התהליך של תכנון אסטרטגיה רצוי לשלב את כל הגורמים בארגון שיהיו בעלי השפעה על הצלחת הארגון ומימוש האסטרטגיה. אם הם לא יהיו פעילים בגיבושה, הם לא יתאמצו כי תצליח (ואולי אף ישמחו שהתוכנית שלא שיתפו אותם בהם נכשלה). על כן רצוי לערב את כל ההנהלה הבכירה וגורמי מפתח בכל הפירמידה הארגונית.
לראש הדףלתיאום פגישת אסטרטגיה התקשר: 03-5792920
מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה