התשובה צריכה להתייחס למטרות שלכם. אם המטרות שלכם הינן להשיג אפקט מדויק וספיצי, אפקט מהיר וגדול וכל אלו בשליטה מלאה, רק פרסום יוכל לספק לכם אותה (או אמצעי שיווק אחרים דוגמת קידום מכירות). אך אם המטרה שלכם היא להשיג אימפקט בעל ROI גבוה (זול יחסית להשפעה שלו), להעביר מסרים בצורה עמוקה יותר (שפרסומות מתקשות להעביר כי הן נחשדות מראש כמוגזמות), אזי יח"צ הוא הפיתרון המצוין. רוב החברות משלבות בין פרסום ויחסי ציבור, ואם אתם משקיעים בשיווק, כדאי לכם לשלב גם כן. בשנים האחרונות תקציבי יחסי הציבור גדלו, מתוך אמונה שהאפקטיביות שלהן, בעיקר על רקע התפכחות צרכנים מפרסומות, גדלה.
לראש הדףבהחלט ניתן למדוד קמפיין יחסי ציבור. דרך המדידה תלויה במטרות שלכם. הדבר החשוב ביותר למדוד, הוא ההשפעה על המכירות שלכם, השפעה על המודעות והאהדה למותג. את הראשון ניתן לעשות על ידי ניתוח שינוי במכירות (למשל גידול במכירות בעיר שבה הופיע אייטם חיובי במקומון עליכם, גידול בשיחות למוקד המכירות בשעות שלאחר הופעת אייטם בטלוויזה וכו'). את השני ניתן לעשות באופן קבוע ומחזורי אחת לכמה חודשים, באמצעות סקרי מודעות ואהדה בקרב קהל היעד שלכם. שימו לב כי לעיתים קשה להפריד בין השפעת אמצעי שיווק אחרים הפועלים במקביל ליחסי הציבור. אבל קשה, אין משמעו בלתי אפשרי, תמיד ניתן לבודד את האייטם המסוין ולראות השפעתו, ומכך להסיק לגבי כלל מאמצי היח"צ. ראו גם איך לבחור משרד יחסי ציבור
לראש הדףדובר ומשרד יחסי ציבור יכולים לבצע את אותה העבודה או עבודה משלימה. תהליך הטבעי לחברה המתחילה בפעילות עסקית הוא לשכור חברת יחסי ציבור, לאחר שהחברה גדלה היא יכולה לשכול להעסיק דובר במקום חברת יחסי ציבור ולחסוך בעלויות, לאחר שהחברה גדלה מאוד היא תעסיק קרוב לוודאי שוב חברת יחסי ציבור שתעבוד במקביל לדובר.
לראש הדףההשפעה הגדולה ביותר של האינטרנט היא שכעת מתאפשר לנו למדוד אפקטיביות של יחסי ציבור. אם זה באמצעות בדיקת כמות הגולשים שהגיעה אלינו דרך אתר בו פורסם אייטם שלנו ועד בדיקת המודעות למותג כמדד של כמות חיפושי המותג באינטרנט (למשל המודעות לסרט "במבי" כנראה גדלוה ויחסי הציבור היו מוצלחים אם ראינו שיש כמות חיפושים רבה במנועי חיפוש של הביטוי "במבי".
לראש הדףמרבית עבודתם של יועץ התקשורת ואיש יחסי הציבור חופפת אולם קיים גם שוני ביניהם. תפקידו של יועץ התקשורת הינו לקדם את הלקוח שלו ולהציגו באופן חיובי. בצורה זו יכול להשפיע במישרין ובעקיפין של ביצועי הלקוח באמצעות חשיפה תקשורתית בונה וממוקדת. במילים אחרות, לפרסום האינפורמציה הארגונית ישנה מטרה שמעבר לחשיפה עצמה ועל היועץ הארגוני לראות את התמונה הכוללת ולהנחות את המלכי האינטראקציה עם התקשורת. כל האמור נכון גם לגבי איש יחסי הציבור והשוני המהותי הוא במידת האינטראציה עם מדיומי התקשורת. בעוד שאיש יחסי הציבור יהיה החוט המקשר בפועל בין הלקוח והתקשורת, יקדם כל חשיפה ויהייה חזית עבור הלקוח, רבים מיועצי התקשורת ישארו ברקע ולא יקחו תפקיד אקטיבי בעת החשיפה. יש לציין כי חלק מיועצי התקשורת כן יפעלו בשטח אולם אז ההבדל היחידי בין שתי הפונקציות ישאר שמם. קרא אודות: בחירת יועץ תקשורת, רשימת משרדי יחסי ציבור, יחסי ציבור באינטרנט
לראש הדףלתיאום פגישת אסטרטגיה התקשר: 03-5792920
מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה