03-5792920

שיווק באינטרנט

שיווק-באינטרנט-GPS-לעסקים

שיווק באינטרנט – איך לפעול בצורה הזולה ביותר והאפקטיבית ביותר הקיימת כיום

למעשה שיווק באינטרנט איננו מסובך כפי שלעיתים אנו חושבים. ריבוי המושגים, האתרים ואפשרויות השיווק, גורמים לבלבול רב בקרב מנהלי שיווק. הסוד להצלחת חברה באינטרנט הוא לפעול בשני ערוצים מרכזיים אשר יש לחתור למיקסום בכל עת: הגדלת כמות הגולשים לאתר ושיפור יחס ההמרה של אותם גולשים לקונים, נרשמים ומבצעי פעולות אחרות רצויות באתר. בהשאלה לחנות פיסית, אנחנו בסה"כ רוצים שיגיעו הרבה מבקרים לחנות, ואנחנו רוצים שהמוצרים שבחנות יקרצו למקרים כך שרבים מהם יעזבו את החנות עם שקית תפוחה. מדוע העסק שלכם צריך להיעזר בשירות זה וכיצד עושים זאת? כל התשובות במאמר הבא, בואו נתחיל.

שיווק באינטרנט – למה העסק שלכם צריך את זה? 

#1 – שיווק באינטרנט הוא חסכוני: בשיטות השיווק המסורתיות, עסקים קטנים ובינוניים מוצאים שזה מאתגר מאוד להתחרות בחברות הגדולות מהסיבה הפשוטה שיש להן כסף רב להקצות לפרסום בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה, בשלטי חוצות במיקומים אסטרטגים ועוד. כאן שיווק אינטרנט יכול לסייע לכם – הוא מעמיד את כולם באותה נקודת פתיחה ומאפשר לכל סוגי העסקים ליהנות משיווק אונליין שידידותי לכיס. נמחיש זאת עם דוגמה, בכל הנוגע לפרסום ממומן אתם תוכלו לקבוע מה הסכום פרסום שאתם מקציבים, זה יכול לנוע בין 1000 ₪ ל4000 ₪ – אולם חשוב לנו להדגיש שלסכום שתוציאו יש השפעה רבה על ההצלחה של הקמפיין. חברה מקצועית תוכל לנהל עבורכם את כל נושא הקמפיין ותדע כיצד לנצח את התקציב בדרך הנכונה ביותר.  

#2 שיווק אינטרנטי ניתן למדידה: כשאתם משקיעים סכום כסף בפרסום, האידאל יהיה לעקוב אחר התוצאות ויש לכך הרבה חשיבות – אחרי הכול, המטרה שלנו היא בין היתר להבין אם האסטרטגיה השיווקית  שבחרנו אכן מביאה תוצאות שמסייעות לעסק שלנו לצמוח. בניגוד לשיטות פרסום מסורתיות – למרות יעילותן אין לנו באמת דרך אפקטיבית לעקוב אחרי הביצועים שלהן כי אנחנו לא יכולים לדעת מה מקור הלידים. עם שיווק דיגיטלי לעסקים תוכלו לעקוב אחר תוצאות של כל קמפיין בקלות. איך זה עובד בדיוק? יש מערכת מעקב לכל סוגי הקמפיינים בדיגיטל – החל מקידום ממומן בפייסבוק, פרסום בגוגל לעסקים, קידום אורגני וכו'. לדוגמה, תוכלו לבדוק כל הזמן את הביצועים של הקמפיינים שלכם בגוגל באמצעות כלי שנקרא גוגל אדוורס. כמו כן, תוכלו לבדוק פרמטרים שונים בכל קמפיין כמו שיתופים, מעורבויות, קליקים ועוד. מדידת קמפיינים ומעקב אחרי הביצועים יוכל לסייע לנו לשפר ולשדרג את הקמפיינים, להבין מה עובד יותר ומה עובד פחות לעסק שלנו וכל זה תוך כדי תנועה. 

#3 –  שיפור מערכת יחסים מול הלקוחות שלכם: שיווק אונליין היא הפלטפורמה המושלמת בשביל לשמור על קשר מול הלקוחות שלכם ולפתח אמון במותג שלכם. תוכלו לספק שירות לקוחות בקלות דרך הרשתות החברתיות, לשמור על מעגל הלקוחות שלכם באמצעות דוא"ל שיווקי (ניוזלטרים) עידוד מתן משובים וביקורות וכך לפתח סביבכם קהילה חזקה שתומכת במוצר/שירות שלכם. 

 

#4 – שיווק ופרסום תוך כדי תנועה: שיווק ופרסום באינטרנט מאפשר לנו לעשות שינוי בקמפיינים תוך כדי תנועה וזאת בניגוד לשיטות הפרסום המסורתיות בהם לא ניתנת לכם את האפשרות לשנות את התוצר הסופי, מהרגע שהעלונים שלכם הודפסו או שלט החוצות שלכם עלה לאוויר – אתם לא תוכלו לערוך שום שינוי עד סיום הקמפיין דבר שעלול לעלות לכם ביוקר במידה והפרסום לא מניב לכם את התוצאות הרצויות ואף לפגוע בתדמית המותג שלכם. לעומת זאת, אם תבחרו להשקיע באחד מערוצי השיווק האינטרנט תוכלו לערוך בקמפיינים שינויים כאוות נפשכם – בין אם מדובר בפוסטים ברשתות החברתיות, במאמרים לאתר שלכם, בפוסטים, בעיצוב, בקהלים ועד להגעת התוצאות הרצויות. 

#5- שיווק 24/7: שיווק ופרסום באינטרנט עובד כל הזמן בשבילכם, המשמעות היא שהקמפיינים שלכם עובדים 24/7 ביממה, אין לכם הגבלות של שעות פתיחה וסגירה, אין צורך לדאוג לשלם שעות נוספות או לגייס כוח אדם חדש והכי חשוב – הלקוחות שלכם יכולים לחפש ולרכוש את המוצר או השירות שלכם בשעות שנוחות להם בכל שעה ומכל נקודה בעולם, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה. 

#6 פרסום גלובלי: באמצעות שיווק עסקים באינטרנט אתם לא צריכים להגביל את עצמכם לאזור שלכם – אתם יכולים למכור בכל נקודה בארץ ואף בעולם! מדובר באחד היתרונות הייחודיים והגדולים שטמונים בעולם השיווק הדיגיטלי, גם אם אתם עסק קטן ומקומי עכשיו, אם תרצו תמיד תוכלו להתרחב ולכוון לקהל חדשים בכל מקום בעולם.  

#7 עם שיווק באינטרנט תוכלו להגיע לקהל המדויק עבורכם – בשביל להקים קמפיין יעיל שמביא תוצאות משביעות רצון – תצטרכו קודם כל לדעת איך להגיע לקהל הלקוחות הנכון, לאותם גולשים פוטנציאלים שמתעניינים במוצר/שירות שלכם וירצו לשמוע מכם עוד. כאן מגיע היתרון נוסף שייחודי לשיווק באינטרנט לעסקים – היכולת שלנו למקד את הפרסום בפני קהל היעד הרלוונטי לעסק שלכם. בניגוד לשיטות פרסום מסורתיות בהם לא ניתן להגיע לקהל היעד שלכם – המודעה שלכם עוברת לעיני כולם בתקווה שיגיע לאנשים שבאמת מתעניינים בשירותים שלכם. בשיווק באינטרנט תוכלו לפלח את הקהלים שלכם לפי פרמטרים רבים החל ממגדר, גיל, אזור גיאוגרפי ועד למצב משפחתי, השכלה, תחומי עניין ועוד. 

 

האסטרטגיה השיווקית שלכם באינטרנט בנויה משני מושגים: תנועה והמרה

הבאת גולשים לאתר, החלק הראשון בשיווק עסקים באינטרנט

 

הבאת גולשים לאתר היא החלק הראשון בשיווק האינטרנטי. למעשה לא חייבים להביא אותם לאתר, אפשר בהחלט להביא אותם לבצע פעולות באתרים שותפים, אך ככלל, לרוב נרצה שהם יבקרו באתר שלנו, בו השקענו כסף רב. הבאת גולשים לאתר מתבצעת באחת משלוש הדרכים העיקריות:

  • תנועה בחינם – תנועה בחינם היא תנועת גולשים שמקורה בגלישה לאתר ישירות דרך כתיבת שמו בשורת הכתובת של הדפדפן, או מציאת האתר בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש (מצד ימין, במנועי חיפוש בעברית ולא מצד שמאל באיזור של התוצאות בתשלום). תנועה בחינם נשיג בעיקר אם נייצר אתר מעניין שבו תכנים שהגולשים רוצים לקרוא. אתר זה הוא דוגמא טובה לאתר המתבסס על תנועה בחינם. הנושאים שבו עניינו אתכם וסביר כי הגעתם אליו עקב חיפוש מושג מסוים בגוגל או הפנייה של חבר ששלח לכם מייל עם קישור לאתר.
  • תנועה בתשלום – תנועה בתשלום או “קניית תנועה” היא דרך אפקטיבית מאוד להשיג תנועה במהירות לאתר. למעשה בכדי להשיג גולשים, אתם מפרסמים באנרים באתרים או מודעות במנועי חיפוש אשר מפנים לאתר שלכם. הצד השמאלי ברוב מנועי החיפוש מוקדש למודעות בתשלום הרלוונטיות לביטוי שהגולש חיפשה. כך אתם יכולים למשוך אותו להגיע לאתר שלכם, תמורת מחירים נוחים בדרך כלל. שימוש בפרסום ובפרט במודעות גוגל אדוורדס, מאפשר השגת תנועת גולשים רלוונטית במהירות וכדאי לחברות רבות אשר יודעות להפוך את הגולשים להכנסות, גם אם יש להן תנועה חינמית רבה. (באתר זה למשל יש מודעות מצד שמאל של כל דף, שהן מודעות של עסקים רלוונטים הפונים לגולשים באתר, האתרים משלמים לגוגל וגוגל מעביר חלק מההכנסות לאתרים שבהן המודעות פורסמו).
  • תנועה תמורת חלוקת רווחים – תוכניות שותפים רבות מאפשרות לכם לחלוק הכנסות עם האתרים אשר ייצרו לכם תנועה. אם למשל אתם מוכרים ספר באתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לפרסם באנרים בתוכניות שותפים אשר כל גולש שיגיע וירכוש את הספר, יזכה את האתר שהפנה אותו אליכם בנאמר 30% מהרווחים. תנועה כזו היא תמיד ROI חיובית שכן מדובר בתשלום לפי הצלחה. תנועה כזו רלוונטית בעיקר לאתרים שמייצרים הכנסות ישירות מגולשים ולא בעקיפין ולכן יכולים לחלוק בהכנסות.

קיימות עוד דרכים להבאת גולשים לאתר ובהן שיווק בדואר אלקטרוני ואף פרסום ברדיו של כתובת האתר. אך ניתן להתייחס לכולן כוריאציות של שלוש הדרכים שלהלן.

המרת גולשים לקונים ומבצעי פעולות – החלק השני של שיווק באינטרנט

אם רוב מנהלי השיווק מבינים את חשיבות הבאת תנועת גולשים לאתר ומביטים בגרפים אלו חדשות לבקרים. מעטים עדיין מבינים את החשיבות של המושג “יחס המרה”. אך אתר שיודע להמיר טוב יותר גולשים לקונים הוא האתר שיוכל להשקיע בפרסום ויזכה לתמורה חיובית ולאורך זמן ייצור יתרון תחרותי על מתחריו. יחס המרה טוב, הוא יחס המרה אשר מצליח בשיעורים גבוהים לשכנע את הגולשים להפוך לקונים, נרשמים למייל שלכם או משאירי פרטים (מה שלא הגדרתם כמטרה של האתר שלכם). הכפלה של יחס המרה היא פעולה אפשרית לאתר מתחיל, וכך ללא השקעה כלל בפרסום אפשר להכפיל את ההכנסות, מאותה כמות גולשים בדיוק. ישנן מספר דרכים עיקריות לשיפור יחס המרה:

  • סלקו אייטמים מיותרים מדפי האתר – האם התמונה הזו משרתת אתכם, או מסיטה את הגולש מעגלת הקניות?, האם המוסיקה מועילה או מזיקה? סלקו כל אייטם בדפים שאינו תורם לגולש בדרכו אל המטרה שהגדרתם. טעות נפוצה של אתרים היא להמשיך ולהציג את כל הקישורים הפנימיים של האתר לגולש שהחל בביצוע רכישה וכך הוא “פתאום רואה את הקישור שם מימין לכתבה המעניינת” ומפסיק את הרכישה.
  • הוסיפו דגשים שיניעו לפעולה – השתמשו בתמונות, טקסטים וגרפיקה כדי להניע את הגולש לביצוע פעולה. אל תהססו לקרוא לו לבצע את שברצונכם שיקרה (אגב, זו הזדמנות מצוינת לומר לכם כי אם אתם רוצים לקבל טיפים שיווקים מוצלחים למייל, הירשמו כעת בתיבה שמימין למעלה ותקבלו כל שבוע טיפ שיווקי קצר ופרקטי שיעזור לכם להגדיל את הכנסות החברה שלכם). קדימה מלאו הפרטים, תמיד תוכלו להתנתק מהרשימה ולעולם לא נשלח לכם ג’אנק.
  • בצעו שינויים חוזרים ונשנים – כמה חכמים שלא נחשוב שאנחנו, המציאות תמיד חזקה יותר. החליפו תמונות ומדדו כיצד השפיע הדבר על יחס ההמרה של גולשים באתר. החליפו כותרות, שנו צבעים ומדדו ומדדו ומדדו. כל שינוי ישפר עשירית האחוז, ולבסוף תוכלו להכפיל את יחס הההמרה. תגלו פעמים רבות שחצי מהניחושים שלכם היו מדויקים ובשאר המקרים דווקא הכותרת המשעממת גרמה לגולשים לקנות, דווקא התמונה של הבחור השמנמן הייתה מוצלחת יותר משל החתיך וכו’.

 

GPS  לעסקים – מומחים בשיווק באינטרנט לעסקים 

שיווק ופרסום באינטרנט ללא ספק טומן חובו יתרונות רבים אך גם אתגרים – התחרות היא קשה ובשביל להגיע לתוצאות הטובות ביותר יש צורך לפתח אסטרטגיית שיווק מדויקת לכל אחד מהערוצים הדיגיטליים ולהיעזר בחברת שיווק באינטרנט. לצורך כך – אנו מעמידים לרשותכם את צוות המומחים שלנו: החל ממנהלי קמפיינים, מנהלי מדיה חברתית ועד למקדמי SEO, מעצבים גרפים, יועצי שיווק שיעניקו לכם שירות מקצועי שמותאם בדיוק לצרכים שלכם. אנו נוביל אתכם בנחישות להצלחה ונייצר עבור העסק שלכם הזדמנויות חדשות לצמיחה. 

השקעה בשירותי שיווק באינטרנט היא המפתח להצלחה שלכם – שירות זה יוכל לסייע לכם להתחיל לחסוך כסף, ליהנות מיותר לידים, המרות והכנסות. יש לכם עוד שאלות? מוזמנים להגיע לפגישת ייעוץ עם המומחים שלנו.  לפרטים נוספים מלאו את הפרטים שלכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם או התקשרו אלינו – 

 

מאמרים נוספים

איך להקים סטארט אפ מניב ומצליח

אם אתם תחפשים את האנשים שיובילו אתכם לפיתוח חברת סטארט אפ יציבה ומניבה, אם אתם זקוקים ליועצים עסקים אשר

תוכנית עסקית לסטארט אפ שתגרום לרעיון שלכם להצליח!

אחד האתגרים בהן נתקלים אנשים שרוצים לפתח סטארט אפ חדש ומצליח, זה שאותם האנשים לא יודעים כיצד לבנות תוכנית

מדוע כל סטארטאפ מתחיל זקוק לליווי מקצועי וייעוץ לסטארפים?

יזמים מתחילים בשלבי דרכם הראשונים, מתקשים לפתח את חברת הסטארט אפ וזקוקים לייעוץ וליווי של מומחים ומקצוענים אשר יעזרו

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos